Posuňte se o level dál s intervalovým tréninkem!

Váháte, k čemu je intervalový trénink dobrý, v čem spočívá, proč ho zařadit do tréninkového plánu, a jak s ním vůbec začít? V tom případě je tento článek přímo pro vás!

O CO VLASTNĚ JDE?

Intervalový trénink je vysokointenzivní zátěží pro naše tělo. Je to trénink, který zahrnuje střídání rychlých úseků s úseky pomalejšími, odpočinkovými.

Intervaly jsou nejlepším způsobem, jak zlepšit naši rychlost, zvýšit vytrvalost a shodit nějaké to přebytečné kilo. Intervalové tréninky jsou sice velmi náročné, ale pokud se vaše kondice a tréninkový progres zastavil na mrtvé bodě a nevíte, jak z něj pryč, je to to nejlepší, co do tréninkového plánu zařadit!

PROČ JE INTERVALOVÝ TRÉNINK TAK EFEKTIVNÍ?

Během intervalovém tréninku v těle zapojujete mnohem více svalových vláken. To vyvolává rychlé chemické změny ve svalech a nepřímo tak urychluje růst svalové hmoty.

Intervalovým tréninkem spálíte mnohem víc než při aerobním. Také docílíte zrychlení vašeho metabolismu, které může trvat celý den. To má za následek rychlejší spalování tuků, a tělo pak díky zrychlenému metabolismu stále intenzivně spaluje, i když už třeba jen sedíte v práci či doma u počítače.

Další výhodou je čas. Intervalový trénink trvá přibližně 20 minut, což je mnohem méně než aerobní trénink. Můžete tak ušetřit spoustu času a ten věnovat něčemu efektivnějšímu než je například monotónní běh.

Mimo jiné naučí naše tělo vyrovnávat se se změnami tempa. Tato schopnost se vám může velice hodit například při závodě, protože budete sami schopni měnit tempo a deprimovat tak svého udýchaného soupeře.

V neposlední řadě je intervalový trénink zábavný, a viditelných výsledků dosáhnete již během několika týdnů!

JAK S INTERVALOVÝM TRÉNINKEM ZAČÍT?

Pokud s tímto typem tréninku nemáte zkušenost a neběháte již delší dobu s vyšší intenzitou, s intervaly by jste měli začít opatrně. Tělo si na náročnost intervalů musí postupně zvyknout, proto je lepší začít s nižší četností tréninků, kterou postupně navyšovat.

Předtím, než s intervaly začněte, rozklusejte se. Držte se v pohodovém tempu, zahřejte tím tak svaly. Poté se důkladně rozcvičte a protáhněte, rozcvička je při tomto druhu tréninku velice důležitá.

Před intervalovým tréninkem by jste si měli předem určit intenzitu a délku rychlých úseků, odpočinku a počet sérií. Nejvíce se používá jednoduchý systém 1:1. To znamená stejná délka rychlých úseků i odpočinku. Během rychlých úseků by jste ze sebe měli dostat to nejlepší a nepodvádět.

Po ukončení intervalů se opět vyklusejte a pořádně protáhněte. Nebude vás pak druhý den nic bolet. Nebo alespoň ne tolik. Nezapomeňte, že intervaly byste neměli trénovat dva dny po sobě, aby vaše svaly stihly regenerovat. Proto si po intervalovém tréninku dejte odpočinek či jen delší běh.

Tak vzhůru do toho!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *