Skupinové lekce – co je jejich obsahem a co si na nich zacvičíme?

Les Mills, bodystyling, TRX, ale i pilates a yoga. Většina z vás tyto názvy už někdy slyšela, ale vyzkoušeli jste si je někdy? A znáte vůbec všechny tyto druhy cvičení? Jestli nevíte, jedná se o skupinové lekce.

Hodně lidí chodí do fitness centra hlavně do posilovny, ale nenabízí se tu jen posilovna, najdeme zde mimo jiné širokou nabídku skupinových lekcí. A kdo ještě neví o co se jedná? Pojďme se na to podívat:

Jak už z názvu vyplývá, skupinové lekce se cvičí v několika lidech. Je vedena jednou osobou, kterou je instruktor. Ano, nemůžete si tak svůj trénink přizpůsobit podle sebe, ale nebojte se, i tak skupinové lekce skrývají mnoho výhod!

  1. Představují určitou rutinu – já vím, já vím, slovo rutina není moc oblíbené, ale čas skupinové lekce máte přesně stanoven. Donutí vás to se zvednout a jít si zacvičit.
  2. Nemusíte si platit trenéra – v ceně lekce je totiž instruktor, který se snaží vysvětlit správné provedení cviků a hodně vás motivuje.
  3. Máte kolem spoustu parťáků – ve dvou se to lépe táhne, ale co takhle v 10, nebo v 15 lidech? Všichni jste si navzájem motivací, protože když nemůžete a vidíte, že ostatní stále jedou na maximum, tak prostě přidáte a kousnete se.
  4. Zábava – u skupinové lekce se často i pobavíte, lektor se vás snaží povzbudit a v zápalu se často nevyhne ani nějakým vtipným přeřekům.

A co samotná lekce obsahuje? Záleží to samozřejmě na typu lekce, ale samotná stavba hodiny se vcelku nemění:

  • Zahřátí – nejkratší část celé hodiny, kde tělo připravíme na fyzickou zátěž a zahřejeme ho.
  • Protažení – protažení hlavních svalových skupin, aby jsme během dalšího cvičení neutrpěli nějaká zranění.
  • Cvičení – hlavní část – co je její náplní záleží na druhu lekce.
  • Závěrečné protažení – důkladné konečné protažení všech svalových skupin a hlavně těch, které byly při cvičení zatěžovány.

Pojďme si představit pár základních druhů skupinových lekcí, které můžete navštívit:

  • BODYSTYLING – hodina, která je zaměřená na posilování celého těla svojí vlastní vahou a s pomocí náčiní (činky, tyče, posilovací gumičky, therabandy). Hodina začíná aerobním zahřátím s jednodušší choreografií, poté následuje posilovací část a na závěr hodiny důkladný strečink. Tato hodina je vhodná pro jedince různého věku s různou kondicí.
  • PROBLÉMOVÉ PARTIE/AE-CLASS aerobní cvičení, při kterém se pomocí základních kroků tvoří choreografie. Cílem hodiny je zvýšení tepové frekvence a posílení problémových partií (boky, hýždě a břicho) s následným protažením.
  • DANCE AEROBIC – spojení aerobiku s tanečními prvky.
  • ZUMBA – taneční fitness hodina. Jedná se o kombinaci latinsko-amerických tanců spolu s aerobními pohyby.
  • BODY STEP – aerobní cvičení svojí vlastní vahou těla za použití stepů a dalších pomůcek. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, tempo cvičení bývá střední.
  • BOSU – balanční cvičení, které posiluje komplexně svaly celého těla, aktivuje svaly hlubokého stabilizačního systému Core a pomáhá správnému držení těla. Má pozitivní vliv na koordinaci pohybu, fyzickou kondici a redukci tuku. Pravidelné cvičení může pomoci odstranit bolesti zad a šíjových svalů. Cvičení je vhodné pro všechny.
  • KRUHOVÝ TRÉNINK – postupné zapojování vybraných svalových skupin při cvičení na stanovištích obvykle uspořádaných do kruhu. Toto cvičení je vhodné pro muže i ženy.
  • TRX – komplexní posilovací cvičení vhodné pro každého na celkové zpevnění těla a zlepšení koordinace. Cvičí se na závěsném posilovacím systému, při kterém používáte vlastní tělesnou hmotnost a gravitaci.
  • LES MILLS – celosvětový koncept, kde jsou lekce navrženy tak, aby efektivně spojily fitness a kardio, a vypracovaly tak tělo. Najdete zde obvykle hudbu, která je momentálně v trendech a originální cviky.
  • PILATES – cvičení rozvíjící koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a dýchání. Posiluje zádové, břišní a hýžďové svaly jako základ správného držení těla.
  • YOGA – cvičení pomalé formy, při kterém se snažíme sjednotit tělo s myslí. Jóga je soubor cviků, které vám pomohou velmi dobře a účinně protáhnout tělo, další skupinou cviků jsou pozice, které vám pomohou zklidnit mysl.

Tak neváhejte a nějakou z populárních skupinových lekcí příště ve svém fitness centru navštivte! Cvičení i zábava je zaručena.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *